Gevonden of verloren voorwerpen melden

U kunt bij de gemeente terecht als u een voorwerp gevonden heeft of verloren bent.

Heeft u een voorwerp gevonden? U kunt dit bij de gemeente afgeven of thuis bewaren.

Voorwerpen die minder waard zijn dan € 450 bewaart de gemeente 3 maanden. Daarna worden ze verkocht, vernietigd of hergebruikt. Voorwerpen die meer waard zijn dan € 450 bewaart de gemeente 1 jaar. Als er binnen 1 jaar geen eigenaar is gevonden, kan de vinder de eigenaar worden. U moet dan zelf binnen een maand het voorwerp ophalen.

Bent u zelf iets kwijt? Geef dit door aan de gemeente. Zodra er iets is gevonden dat lijkt op het voorwerp dat u kwijt bent, kunt u komen kijken. Als u kunt aantonen dat het van u is, dan mag u het meenemen.

U doet aangifte bij de gemeente. Dat kan ook digitaal.

Om een gevonden voorwerp te melden, heeft u nodig:

• uw geldige legitimatiebewijs

Om aangifte te doen van een verloren voorwerp, heeft u nodig:

• een bon, foto of garantiebewijs van het voorwerp
    • uw geldige identiteitsbewijs